Eksklusiv grøn te som aldrig før

Grøn te er klart det bedste af sin slags. Det indeholder alverdens sunde stoffer som er godt for dig, din krop og dit sind. Grøn te er fyldt med antioxidanter og forskellige stoffer, der er gavnlige for helbredet. Der er samtidigt lavet mange undersøgelser der viser at grøn te kan hjælpe til ting som vægttabt og forbedre helbredet. Her er en kort liste over fordelene ved grøn te:

  • Forbedre helbredet
  • Hjælpe på vægttabt
  • Kan øge hjerneaktivitet
  • Kan formindske risikoen for kræft
  • Kan formindske risikoen for Alzheimer
  • Kan dræbe baktierier i kroppen

Som du kan læse er listen lang og dette er blot en kort opsummering af beviste egenskaber som grøn te kan have. Grøn te er udvindet af bladene fra Camellia sinensis-planten og kommer i flere sorter med en variation af smagstyper som dog alle minder en del om hinanden.

Hvor kan og hvad skal jeg købe?

Når det kommer til grøn te er det ikke helt ligegyldigt hvor den stammer fra, er produceret og hvad denne indeholder. Grøn te stammer fra Kina men bliver produceret i hele Asian og jeg vil anbefale dig at finde grøn te som stammer fra én af følgende lande:

  • Kina
  • Japan
  • Indien
  • Azorerne

Det bedste grønne te kommer fra disse lande. Skal du have fingrene i noget lækkert grøn te kan du finde det online flere steder hvor du kan finde attraktive tilbud, men sørg for at få fat i noget fra én af ovenstående lande.

Hvor meget skal man drikke?

Nu har du læst hvor effektivt og godt grøn te kan være for dig og din krop, men det betyder ikke du bare skal bælle det i dig og forvente du bliver 120 år gammel og kan blive liggende på sofaen til Netflix. Desværre… Men hvis du vælger at begynde at drikke grøn te, hvad end det er regelmæssigt eller bare engang imellem, så er det selvfølgelig vigtigt at vide hvilke mængder du skal drikke for at det har den bedste effekt og ikke nogen skadeligt effekt (ja du kan faktisk drikke for meget).

Studier, der udforsker fordelene ved grøn te, viser modstridende beviser om, hvor meget du skal drikke hver dag. Nogle undersøgelser viser sundhedsfordele hos mennesker, der drikker så lidt som en kop om dagen, mens andre undersøgelser anser fem eller flere kopper om dagen for at være optimale.

Grøn te kan medvirke til at mindske risikoen for flere sygdomme. Den optimale mængde drikke kan dog afhænge af sygdommen.

  • Mundhulekræft: I en stor observationsstudie var kvinder, der drak tre til fire kopper grøn te dagligt, mindre tilbøjelige til at udvikle oral cancer.
  • Prostatacancer: En stor observationsundersøgelse viste, at mænd, der drak fem eller flere kopper grøn te dagligt, havde en lavere risiko for at udvikle prostatacancer sammenlignet med dem, der drak mindre end en kop om dagen.
  • Bukspyttkjertelkræft: En observationsundersøgelse viste, at drikker fem eller flere kopper grøn te om dagen var forbundet med en nedsat risiko for kræft i bugspytkirtlen.
  • Diabetes: I en retrospektiv observationsundersøgelse havde mennesker, der forbruges seks eller flere kopper grøn te daglig, en 33% lavere risiko for at udvikle type 2-diabetes sammenlignet med dem, der forbruges mindre end en kop om ugen.
  • Hjertesygdom: En analyse af ni undersøgelser viste, at personer, der spiste en til tre kopper grøn te dagligt, havde en lavere risiko for hjerteanfald og slagtilfælde sammenlignet med dem, der drak mindre end en kop.

Baseret på ovenstående undersøgelser er det optimalt at drikke tre til fem kopper grøn te om dagen.