Kender du til Singles Days?

Hvad er singles days

På Singles ‘dag i 2017 satte den store online butik, Alibaba verdensrekord for de fleste betalingstransaktioner under Singles Days’ nogensinde. Deres mobile betalings-app Alipay behandlede 256.000 betalingstransaktioner pr. Sekund. I alt 1,48 milliarder transaktioner blev behandlet af Alipay i løbet af 24 timer på Singles Days’ det år. Jeg har fundet en oversigt over Singles Days 2019 tilbud som du kan benytte dig af, når årets shopping-event løber af stablen d. 11 November.

Hvad er Singles’ Days?

Singeldag eller Guanggun Jie (Kinesisk) er en shoppingferie populær blandt unge kinesere, der fejrer deres stolthed i at være single. Datoen, den 11. november (11/11), blev valgt, fordi tallet “1” ligner en person, der er alene. Ferien er også blevet en populær dato for at fejre forhold, hvor over 4.000 par blev gift i Beijing på denne dato i 2011 sammenlignet med et gennemsnit på 700 om dagen.

Singles’ Days er et årligt shopping-event som falder hvert år, som vi kender det fra Black Friday og Cybermonday.

Hvornår er Singles’ Days?

Singles Days altid på datoen 11/11 eller d. 11 November i året, fordi datoen for arrangementet kommer sig af tallet “1” som repræsentere ét individ eller det at være single. Symbolismen i “11” skulle repræsentere to individer eller mennesker der finder sammen på denne specielle dato og er på den måde også en slags fejring for dem som finder sammen.

Singles Days eller Guanggun Jie som det hedder fra dets oprindelsessted Kina, blev grundlagt i 1993 på universitet Nanjing University og har siden hen spredt sig, først fra universitet til universitet i Kina og siden hen er blevet taget til sig på internationalt plan.

Singles’ Days i Danmark

Singles’ Days er forskelligt fra land til land, men ens for alle er, at det en god dag at spare en masse pennge på sine indkøb, enten til sig selv eller den kommende jul som falder blot 6 uger efter Singles’ Days falder. Dagen er dog ikke så udbredt i Danmark som eksempelvis i det sydøstlige Asian.

Særligt i 2016, da den Nordiske elektriknik-kæde Elgiganten tog konceptet til sig og kørte deres først Singles Days’ kampagne i Norge og dermed blev Singles’ Days for alvor sat i kalenderen i Skandinavien.